"ÖZEL" ÖĞRENCİLER, ÇEVRE DOSTU ÇALIŞMALARIYLA ÖRNEK OLUYOR

Konya'daki Meram Melike Hatun Özel Eğitim Meslek Okulu öğrenci ve öğretmenleri, "Sıfır Atık Projesi" kapsamında yürüttüğü çalışmalarla başta veliler olmak üzere çevreye örnek oluyor.

Okul yönetimi ve öğretmenler; bedensel ve hafif düzey zihinsel engelli, otizm ve down sendromlu öğrencileriyle sıfır atığa yönelik projeler geliştiriyor.

"Özel" öğrenciler, çevre dostu çalışmalarıyla örnek oluyor

Konaklama ve seyahat hizmetleri, yiyecek ve içecek hizmetleri ile matbaa atölyesi alanlarına sahip okul, el sanatları teknolojisi ve tarım alanında yürüttüğü çalışmalarla sıfır atıkta ön plana çıkıyor.

Çay posası saksıya dönüşüyor

Okulun sıfır atık kapsamında birçok çalışması bulunuyor. Son yapılan "Çay posanı getir 5'lik saksını götür" kampanyası ise çok ilgi gördü.

Çay posası, kahverengi atıklardan olduğu için kompost makinesinde verimli şekilde değerlendiriliyor. Ayrıca velilerden çöpe atacakları plastik kutuları okula getirmeleri isteniyor. Bu plastikler farklı materyallerle süslenip kalemlik, saksı gibi eşyalara dönüştürerek yeniden kullanıma sunuluyor. Böylece atık yeniden kullanılabilecek bir ürün olarak değerlendiriliyor.

Koyun yünüyle toprağın verimi artıyor

Öğretmen ve öğrenciler, okulun tarım atölyesi sayesinde okuldaki kompost makineleriyle topraklarını kendileri üretiyor.

Okulun Tarım Atölyesi Öğretmeni Selda İlgar Bayram "Millî Eğitim Bakanımız Mahmut Özer, okulumuzu ziyaretinde görüp beğenmişti. Bakanımız tarafından bu proje daha da yaygınlaştırıldı. Bu makinede mutfaktan çıkan asitsiz gıda atıkları, mantar üretiminden sonra çıkan kompost toprak atığı, bahçemizden çıkan çim gibi yeşil atıklar, çay posası, yumurta kabuğu gibi atıklarla toprağımızı değerlendiriyoruz. Ürettiğimiz toprak tarım alanımız için oldukça verimli oluyor." değerlendirmesini yaptı.

Sıfır atık alanında farklı çalışmaları da değerlendirdiklerini aktaran Bayram, şunları anlattı: "Koyun yününün toprağın verimini artırmasıyla ilgili Ar-Ge çalışması devam eden bir projeyi de kompost makinemizde denemek istedik. Komposttaki karışıma bir miktarda koyun yünü ilave ettik ve güzel bir sonuç aldık. Koyun yünündeki organik maddelerin çokluğu ve su tutma kapasitesinin diğer materyallere göre 3,5 kat daha fazla olması nedeniyle bitkiler daha az su istiyor. Bu sayede su tasarrufu sağlanmasını da amaçlıyoruz. Toprağımızda koyun yününü de kullanmaya devam edeceğiz."

Okulda öğrencilerin geri dönüşüm hakkında öğrendikleriyle ailelerine ve çevrelerine örnek olduğunu dile getiren Bayram, "Çocuklar tarım alanında bitki ve toprakla çalışarak rehabilite oluyor. Velilerimizden de olumlu geri dönüşler alıyoruz." dedi.

Öğrenci velileri de çocuklarının ince motor becerilerini geliştirdiği için uygulamadan memnun.

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.